21-03-2013

Vergelijken Essence mascara en Maybelline mascara



In dit artikel ga ik de Essence i love extreme mascara vergelijken met de Maybelline the falsies feather- look mascara. Het zijn allebij volume mascara's. Vroeger heb ik altijd Essence mascara's gebruikt. De Maybelline mascara gebruik ik nu al langere tijd, dus met deze mascara ben ik wel al bekend. Over deze Essence mascara heb ik veel goede dingen gehoord. Het is dus niet een goed product vergelijken met een slecht product. Het zijn allemaal goede producten.







Ik heb een aantal vragen bedacht die voor mij altijd belangrijk zijn als ik een product gebruik. Ik ben beniewd over welke ik het meest tevreden ben.



De inhoud
Als eerste zit in de Essence mascara 10ml en in die van Maybelline 9,8ml. Dat scheelt dus niet zo veel.



Het borstelje
De essence mascara heeft een groter bosteltje dan die van Maybelline. Die van Maybelline is meer ronder en buigzamer. Op het borsteltje van essence krijg ik alleen wel meer product. Beiden bosteltjes zien er goed uit. Ik denk alleen dat ik met het Essence borsteltje niet bij de haartjes in mijn ooghoeken kom, omdat het borsteltje zo groot is.



Essence

Maybelline



De verpakking
De verpakking van Essence vind ik wel mooier. De kleuren zwart en rose vind ik mooi, in combinatie met het lettertype. De verpakking zelf vind ik lekker simpel, eindelijk zie ik weer is een simpele rechte verpakking. Ik vind de Essence ook lekker meisjesachtig. De soort bolling die de Maybelline heeft vind ik wat minder. Ik weet niet echt wat het precies is, maar de verpakking trekt mij gewoon niet zo aan. De kleuren vind ik overigens wel mooi dat paars met glanzend (ik weet niet hoe ik die kleur moet noemen). De letters vind ik alleen helemaal niks. De veren die erop staan vind ik wel leuk.  Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de inhoud ;-).




De prijs
De Essence mascara kost €2,89 en de Maybelline kost €15,24. De maybelline is alleen wel vaak met korting. Ik heb nu €8,- betaalt, dat is toch wel weer €7,24 korting. Bij de Maybelline kijk ik gewoon altijd in het kruitvat blaadje of hij weer in de korting is. Ja de essence is een stuk goedkoper dan de Maybelline, maar de Maybelline is ook niet belachelijk duur en is vaak in de korting. Met Essence prodecten heb je ook vaak dat wat je nodig hebt er niet meer is. Dat heb ik iniedergevaal heel vaak.


Het gebruik
Over het gebruik van de Maybelline mascara ben ik heel tevreden. Het geeft mijn wimpers zeker meer volume, maar zonder klontjes. Deze mascara geeft subtiel volume. Over de essence mascara ben ik ook heel tevreden. Deze mascara geeft meer volume dan de Maybelline, maar je krijgt wel sneller klontjes. Wat ik wel vervelend vind is dat door het grote borstelje ik niet bij mijn hoek haartjes kom. Als ik het puntje van het borsteltje gebruik krijg ik alleen maar klontjes. Ik denk dat als je deze 2 mascara's samen gebruikt dat het echt perfect zal zijn. De Essence geeft veel volume, de Maybelline zorgt ervoor dat je geen klontjes krijgt en met deze mascara kan je de hoekjes beter doen.

Hieronder heb ik de foto's van het resultaat die de mascara's geven. Allebij met 2 laagjes.


 Maybelline the falsies feather- look mascara



Essence i love extreme mascara



Long lasting
Allebei de mascara's blijven de heledag mooi zitten!


Ik hoop dat jullie iets aan dit artikel hebben en let me now als jullie vaker zulke artikkelen willen zien!

Hebben jullie ervaring met één van deze mascara's


xx


Amy