22-01-2013

Kleine tip voor winged liner

Winged liner was voor mij altijd z’n drama. Ik vind winged liner echt super mooi en je kan het op meer dan 1000 verschillende manieren dragen. Het kan je oog vorm echt accentueren, het geeft je make up look meestal net dat extra's. Maar ik vond het altijd een HEL om het aan te brengen. De perfecte wing lukte mij nooit...

Het was nooit precies het zelfde aan beide kanten (ik als perfectionist kon daar echt gek van worden). Als het ene oog goed was schoot ik net uit bij mijn andere oog. Dan was het weer te dik of het leek weer of ik enorme hangogen had. Waardoor ik weer opnieuw kon beginnen.
Bij mij eindigde het altijd dat ik na een aantal keer van al mijn make up eraf halen en opnieuw proberen. Zonder make up de deur uit moest, omdat ik simpelweg weer al mijn tijd had besteed aan eyeliner aanbrengen.
Ik had ook z’n beetje elke truc die ik van andere had gehoord geprobeert, maar niks werkte goed voor mijn ogen. Tot ik van de truc met plakband  hoorde. Nu vragen mensen mij hoe ik mijn winged liner zo perfect krijg inplaats van anders om. Misschien kennen jullie hem al, maar voor de gene die hem nog niet kent. Dit is de oplossing! Perfecte winged liner in nog geen 10 sec.!!!

Wat je nodig hebt:
Je favorieten eyeliner (ik gebruik Sephora Doe eyed Felt eyeliner)
Plakband




Allereerst plak een stuk plakband in een lijn die van je onderste wimper rand naar je wenkbrauw gaat.


 













 
Waar je begint met eyeliner aanbrengen verschilt per persoon, wat je zelf het prettigst vind. Ik vind het fijn om iets voorbij het midden van mijn oog te beginnen en dan langzaan naar mijn buitenste ooghoek te werken. Daarna breng ik mijn eyeliner zo strak mogelijk tegen mijn wimperrand aan naar mijn binnenste ooghoek. Als het een mooie rechte lijn is geworden maak ik de wing.






Voor de wing trek ik als eerst een lijn langs het plakband als richtlijn hoe groot/ lang in mijn wing wil. Als ik dat heb gedaan maak ik een soort boog zodat het uiteinde van de wing mooi overloopt in de eyeliner die ik al gezet heb. Dat vul ik dan in.












Als ik denk dat mijn wing goed is haal ik het plakband eraf en tadaa perfecte winged liner!













Wimpers krullen, een beetje mascara en je bent klaar om te gaan.






Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

xx

Amy