16-04-2013

Recept: geroosterde paprika dip

Hi allemaal, laatst vierde ik mijn verjaardag met wat vriendinnen. Ik had een aantal hapjes gemaakt waaronder deze heerlijke paprika dip, die ik graag met jullie wil delen!




















Dit is een frisse, maar toch redelijk pittige dip voor bij de tortilla chips. Klaar in nog geen 10 minuten!

Het is echt heel simpel om te maken, iedereen kan dit!

Wat je nodig hebt:
- een pot geroosterde paprika.
- 2 teentjes knoflook.
- een pakje koriander.
- een paar druppels limoen.
- 4 rode pepers.

Vergeten de knoflook en de limoen op de foto te zetten, oepss...















Wat je verder nodig zal hebben is:
- een pureer/ mix/ machine
- een snijplank
- een mes
- een leuk bakje om het te serveren.
















Als eerste snij je de koriander. Doe dan drie kwart in de mixer en mix tot het er zo uitziet.


 














Snij dan de paprika. Doe beetje voor beetje in je machine anders heb je kans dat de messen vast komen te zitten. De olie die in de pot zit kan je er ook bij doen. We verspillen niks :p












































Dan nu de pepers snijden. Snij het groene eraf en snij de pepers in grote stukken. De pitjes kunnen er gewoon in blijven. Ik gebruik altijd 4 pepers. Maar je kan gewoon de hoeveelheid pepers gebruiken die je zelf wilt. Doe steeds 1 peper tegelijk erin te doen. Zo kan je proeven wanneer het pittig genoeg voor je is. Mix dat allemaal door elkaar.
















Het was allemaal iets teveel voor die andere mixer dus heb het even overgegoten in deze.
















Doe nu een paar druppels limoen erin. De 2 teentjes knoflook kan je grof snijden en in de dip doen en mixen maar. Als allerlaatste het laatste restje koriander erdoor. Nog één maal mixen en je dip is alweer klaar.

















Doe het in een leuk schaaltje en serveer het lekker met tortilla chips. Maar je kan het bijvoorbeeld ook gebruiken voor bij loempia's of om als marinade voor de kip. Ik gebruik deze dip echt overal voor!




















Ik hoop dat jullie iets aan dit recept hebben en laat alsjeblieft weten of het is gelukt.

xx


Amy