06-04-2013

DIY Massage bar

Hi allemaal ik heb weer een DIY voor jullie. Deze keer een massage bar.




Dit is een heerlijke  massage bar al zeg ik het zelf.  Het maakt mijn huid zo lekker zacht!

Dit zijn de ingrediƫnten die je nodig zal hebben.
- shea butter
- kokos olie
- amandel olie
- rozen olie


Wat je verder nog nodig zal hebben is:
- vormpjes (met voorkeur buigzame)
- een maatbeker
- lepels
- een snijplank


Als eerste wil ik even zeggen dat ik niet zo ben van de zoveel ml van dit, zoveel gram van dat. Ik doe altijd alles op gevoel.

Dan gaan we nu beginnen. Als eerste doe je wat shea butter in de maatbeker, dan doe je evenveel kokos olie erbij.



Dat moet dan smelten. Ik doe dat nu even in de magnetron. Bij mij was het helemaal gesmolten na 4 min. op 600 WAT. Ik heb het wel steeds per minuut gedaan.



Als alles gesmolten is doe je er wat amandel olie in. Voor deze hoeveelheid had ik 1 eetlepel amandel olie toegevoegt. Nu de rozen olie. Ik hou altijd van een duidelijk aanwezige geur. Ik heb dus best veel toegevoegt. Dat ligt er een beetje aan hoe duidelijk je de geur wilt hebben. Ga je voor subtiel of duidelijk herkenbaar. Roer nu dan alles goed door elkaar en schenk het in je vormpjes.



Doe dit in de koelkast en laat het een dag staan.


Ik heb die van mij de dag erna uitgehaalt.


Zo zien ze er nu uit.


Nu zijn ze dus hard geworden en kan je ze er makkelijk uithalen.


Het is best een vette bar, maar dat trekt snel in en maakt je huid ongelooflijk zacht.


Ik raad wel aan om het op een koele plek te bewaren. Bij een te warme omgeving smelt het. Plus in de zomer is het lekker vervrissend om je in te smeren met z'n lekkere koele massage bar.

Ik hoop dat jullie dit een leuke DIY vinden. Laat alsjeblieft weten als jullie het hebben uitgeprobeerd.

xx


Amy

* edit: ik had de massage bar in een zeep meeneem bakje gedaan. Ik had mezelf boven in mijn kamer ingesmeerd en ben het toen daar vergeten. Zo ziet het er dus uit na een dag kamer temperatuur. Mijn kamer is wel redelijk warm, dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen.


Toen kwam ik er dus achter dat het zo veel en veel beter smeert! het is dunner geworden, maar dikker dan normalen body lotion. Ik heb het nu in een oud Lush bakje gedaan waar mijn moisturiser in zat.



Ik zou dit ook zeker proberen dit smeert nog lekkerder dan dan massage bar variant.